Військовий фотокореспондент Роберт Капа говорив, що якщо ваші фотографії погані, це означає, що ви знаходилися недостатньо близько до місця подій. І він знав, про що говорив. Його найвідоміші фотографії були зроблені вранці 6 червня 1944 року, коли разом з першими загонами піхоти він вийшов на берег Нормандії в день висадки союзних військ. Потрапивши під обстріл, Капа був вимушений пірнати під воду разом з камерою, щоб уникнути куль. Він ледве врятувався. З чотирьох плівок, знятих фотографом в день жахливої битви, збереглося тільки 11 кадрів - інші були безнадійно зіпсовані старезним лаборантом, який в поспіху засвітив майже весь матеріал (як з'ясувалося пізніше, він намагався встигнути проявити плівки до здачі в друк свіжого номера журналу Life). За іронією долі, саме ця помилка в прояві плівки і додала декільком фотографіям, що дійшли до нас, їх знамениту «сюрреалістичну» зовнішність (журнал Life в коментарях до фотографій помилково припустив, що вони «трохи не в фокусі»). Через п'ятдесят років режисер Стівен Спілберг на зйомках сцени висадки в Нормандії з фільму «Врятувати рядового Райана» спробував відтворити ефект фотографій Роберта Капи, знявши з об'єктивів кінокамер захисну плівку для ефекту «розмитості».
Отредактировано sidor (2007-06-24 23:37:11)